ارائه مدل برندسازی مشترک در صنعت بانکداری مدرن با رویکرد نظریه داده بنیاد
الموضوعات :
معصومه غفاری
1
,
علیرضا روستا
2
,
فرزاد آسایش
3
,
نادر غریب نواز
4
1 - دانشجوي دکتري مديريت بازرگاني، گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
2 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
3 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
4 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
الکلمات المفتاحية: برندسازی مشترک, بانکداری, تئوری داده بنیاد,
ملخص المقالة :
هدف: هدف نهایی پژوهش، ارائه مدلی برای برندسازی مشترک با توجه به ساختار بانکداری کشورمان است تا از این راه بتواند نیازهای رو به رشد در زمینه بانکداری را پوشش دهد. در این پژوهش، برای دستیابی به مدل برندسازی مشترک از روش کیفی تئوری داده بنیاد استفادهشده است که مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات در این روش، انجام مصاحبه¬های نیمه ساختاریافته با افراد آگاه و متخصصان در حیطه موضوعی موردنظر است. نمونه¬گیری مورد استفاده در این مقاله، نمونهگیری نظری بوده است. یافتهها: پس از انجام مصاحبه¬ها و جمعآوری اطلاعات، کدهای بهدستآمده در بخش¬های مختلف، تجزیهوتحلیل شده و پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این مقاله بهدستآمده است. مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علّی، شرایط مداخله¬گر، راهبردها و در نهایت، پیامدها و نتایج حاصل از برندسازی مشترک تشکیلشده است. هرکدام از این شرایط و عوامل تشکیلدهنده مدل دارای متغیرها و مقوله¬هایی هستند که توجه به آنها تحقق هدف نهایی برندسازی مشترک را موجب می¬شود.