رابطه بازاریابی اجتماعی با شهرت سازمانی با نقش میانجی مشروعیت سازمانی (مورد مطالعه: مددجویان حوزه اشتغال کمیته امداد امام (ره) استان لرستان)
محورهای موضوعی : مدیریت دانش
1 - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی- تجارت الکترونیکی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خرم آباد، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد خرمآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمآباد، ایران، نویسنده مسئول(سعید میر)،
کلید واژه: بازاریابی اجتماعی, شهرت سازمانی, مشروعیت سازمانی, مددجویان حوزه اشتغال کمیته امداد امام(ره), استان لرستان,
چکیده مقاله :
هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین بازاریابی عصبی و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی با رفتار خرید آنی مشتریان در فروشگاه زنجیرهای رفاه شهر خرم آباد انجام گردید. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نظر نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاه زنجیرهای شهر خرم اباد است. حجم نمونه 384 نفر در سال 1402 تعیین شد؛ که به روش نمونه¬گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه¬های استاندارد بود. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آزمون کلموگروف-اسمیرنف، آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون به روش گام¬به¬گام توسط نرم¬افزار آماری spss ورژن19 استفاده گردید. یافتهها: نتایج نشان داد که همبستگی مثبت و معناداری بین ابعاد بازاریابی عصبی رفتار خرید آنی و همچنین همبستگی مثبت و معناداری بین دارد تبلیغات دهان به دهان و رفتار خرید آنی وجود دارد. نتیجهگیری: از بین ابعاد بازاریابی عصبی، بعد اخلاق از قابلیت پیش¬بینیکنندگی رفتار خرید آنی برخوردار است.
Objective: This research was conducted with the purpose of investigating the relationship between social marketing and organizational reputation with the mediating role of organizational legitimacy. Methodology: The research method was descriptive and correlational and applied in terms of purpose. The statistical population of this research includes job seekers of the Imam (RA) relief committee in Lorestan. The number of employees is 570 people, and due to the limited population, 229 people were selected by simple random sampling method using Georgesi and Morgan's table. Findings: The data collection tool was standard questionnaires. To analyze the data, Kolmogorov-Smirnov test, Pearson correlation test, stepwise regression analysis by statistical software 19Spss were used. Conclusion: The results showed that there is a positive and significant correlation between the dimensions of social marketing and organizational reputation, as well as a positive and significant correlation between social marketing and organizational legitimacy, and finally, there is a positive and significant relationship between the mediating role of organizational legitimacy and social marketing and organizational reputation.