توانمندسازی کارکنان بازاریابی و فروش خدمات بانک کشاورزی در عصر دیجیتال
محورهای موضوعی : اقتصادی
شیلان عبداله پور
1
,
سلیمان ایرانزاده
2
,
هوشنگ تقی زاده
3
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3 - استاد گروه مديريت، واحد تبريز، دانشگاه آزاد اسلامي، تبريز، ايران
کلید واژه: توانمند سازی کارکنان, بازاریابی خدمات, بانک کشاورزی.,
چکیده مقاله :
در عصر حاضر با پیشرفت فناوری، سازمانها با محیط رقابتی و پو یاتری روبه رو هستند.که مستلزم توانمند سازی کارکنان به عنوان پیش نیاز موفقیت و مهارتی حیاتی می باشد. که همه کارکنان باید از ان برخوردار باشند. و با مهارت های مناسب با عصر دیجیتال افراد می توانند فرصت های شغلی افزایش دهند و مزیت رقابتی کسب کنند. یکی از دغدغه های بانک کشاورزی توانمندسازی کارکنان و چگونگی تجهیز آنها با مهارت، دانش و توانایی های متناسب با عصر دیجیتال می باشد. مهارتهای دیجیتال پیش نیاز موفقیت در محیط کار مدرن شده است. توانایی استفاده موثر از فن اوری های دیجیتال به یک مهارت حیاتی تبدیل شده است که همه کارکنان باید از ان برخوردارباشند. بنابرین هدف پژوهش حاضر، توانمندسازی کارکنان بازاریابی و فروش خدمات بانک کشاورزی درعصر دیجیتال می باشد، پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر رویکرد تحقیقات پیمایشی – توصیفی است و از مطالعات کتابخانه ای جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک کشاورزی آذربایجان غربی می باشد. آزمودن فرضیه های تدوین شده با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار پی ال اس انجام یافته است. نتایج نشان میدهد که توانمندسازی کارکنان میتواند منجر به افزایش انگیزه، بهبود کیفیت خدمات و در نهایت افزایش وفاداری مشتریان شود. در نهایت فرضیه های پژوهش (توانمندی مالی، توانمندی فردی، توانمندی بازاریابی، توانمندی فنی،توانمندی کارآفرینانه) مورد تایید قرار گرفتند.
In the present era, with the advancement of technology, organizations are facing a more competitive and dynamic environment, which requires employee empowerment as a prerequisite for success and a vital skill. All employees must have it. And with skills appropriate to the digital age, individuals can increase job opportunities and gain a competitive advantage. One of the concerns of the Agricultural Bank is to empower employees and how to equip them with skills, knowledge, and abilities appropriate to the digital age. Digital skills have become a prerequisite for success in the modern workplace. The ability to effectively use digital technologies has become a vital skill that all employees must have. Therefore, the purpose of the present study is to empower the marketing and sales staff of the Agricultural Bank in the digital age. The present study is applied in terms of purpose and descriptive-survey research approach, and library studies were used to collect information. The statistical population of the present study is the employees of the Agricultural Bank of West Azerbaijan. Testing the formulated hypotheses was carried out using structural equation modeling with PLS software. The results show that employee empowerment can lead to increased motivation, improved service quality, and ultimately increased customer loyalty. Finally, the research hypotheses (financial empowerment, personal empowerment, marketing empowerment, technical empowerment, entrepreneurial empowerment) were confirmed.