بررسی تاثیر برند کارفرما بر بهره وری نیروی انسانی با میانجی گری مدیریت استعداد
محورهای موضوعی :یونس نظری 1 , مجید رمضان 2 , محمد ابراهیم سنجقی 3 , مسیح ابراهیمی 4
1 - دانشگاه صنعتی مالک اشتر
2 - دانشگاه صنعتی مالک اشتر
3 - دانشگاه صنعتی مالک اشتر
4 - دانشگاه صنعتی مالک اشتر
کلید واژه: برندکارفرما, مدیریت استعداد, بهره وری نیروی انسانی, سازمان دفاعی ,
چکیده مقاله :
سازمان های دولتی ایران، براي تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، نیازمند توجه ویژه به بهره وری نیروی انسانی هستند . این امر ماندگاري بیشتر مشتریان، و بهبود عملکرد مالی و سودآوري را به دنبال خواهد داشت . از طرفی برند کارفرما، یک راهبرد بلندمدت، برای جذب، نگهداشت و توسعه منابع انسانی است که می تواند از عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی باشد. . هم چنین تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی، مدیریت استعداد می باشد. بدین منظور، این پژوهش ، ضمن بررسی تاثیرگذاری برندکارفرما بر بهره وری نیروی انسانی، به ارزیابی نقش میانجی مدیریت استعداد در تاثیرگذاری برندکارفرما بر بهره وری نیروی انسانی، پرداخته است. اجرایی شدن دستاوردهای این پژوهش، موجبات افزایش بهره وری نیروی انسانی را در سازمان مذکور فراهم می آورد. جامعه آماری این پژوهش محققین یک سازمان دفاعی(کسانی که در دفاتر طراحی کار می کنند) می باشد . این مطالعه در نمونه ای 45 نفری از محققین صورت پذیرفته است. نمونه گیری به صورت سرشماری بوده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است و برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک روش مدل-سازی معادلات در نرم افزار پی ال اس انجام گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد، برندکارفرما و مدیریت استعداد بر بهره وری نیروی انسانی تاثیرگذار هستند و هم چنین، برندکارفرما بر مدیریت استعداد تاثیرگذار می باشد.
Iranian governmental agencies, to realize the slogan of "resistance economy, action and implementation", require special attention to the human resources productivity. This leads to the customer retention, improving financial performance and profitability. The employer brand is a long-term strategy to attract, retain and develop human resources that can be an important factor affecting labor productivity. Research has also shown that one of the factors affecting the productivity of human resources is talent management. The present study has investigated the influence of the employer brand on the human resources productivity as well as the mediating role of talent management in influencing human resources productivity by employer brand. Implementation of the outcomes of this study will provide an increase in labor productivity. The study population includes the elite employees of a defense organization. This study was conducted on a sample of 45 members of staff; the purposive sampling was used in this regard. The research method was descriptive correlational and a researcher-made questionnaire was used to collect data. Data analysis was conducted using equation modeling in PLS software. The findings indicate that the employer brand and talent management affect human resources productivity; the employer brand also affects talent management.