افتراقات ابن عربي و ژوزف مورفي پيرامون معجزه
محورهای موضوعی : Islamic theologyمحمد علی وثوقیان نجف آبادی 1 , سید محمد امیری 2 , عطا محمّد رادمنش 3
1 - دانشگه آزاد اسلامی نجف آباد
2 - دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد
3 - دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد
کلید واژه: ابن عربي , مورفي , معجزه , کرامت,
چکیده مقاله :
با وجود تشابهاتي که ابن عربي و ژوزف مورفي در باب معجزه دارند ، اختلاف نظرهايي هم بين آنها ديده مي شود . تفاوت در جدول وجودي و تأثير پذيري ، يکي از علل اصلي اختلاف نظر است . ابن عربي قايل است که کرامت مخصوص اوليا و معجزه مخصوص انبياست . اما مورفي تفاوتي بين کرامت و معجزه قايل نيست . او معتقد است که تمام انسانها داراي روحي واحد هستند ، بنابراين اين روح هاي بالقوه وقتي شرايطِ بالفعل شدن را پيدا کنند ، تنها به يک صورت بالفعل مي شوند . در اين مقاله به ده مورد اختلاف اشاره شده است که اغلب آنها ريشه در نوع جهانبيني ، جدول وجودي ، تأثيرپذيري و تعريف شخص از «انسان » دارد.
Despite similarities between the views of Ebn Arabi and Josef Murphyregarding miracle, there are disagreement between them as well.Difference in existential table and effectiveness are among the maincauses of disagreement. Ebn Arabi believes that dignity is specialized forsaints and miracle is specialized for prophets. However, Murphy thinksthere is no difference between dignity and miracle. He thinks that allhuman beings have a single soul, thus, such potential souls can beactualized in one form when the grounds are made. In this section, we aregoing to mention ten differences, most of which have their root in thetype of worldview, existential table, effectiveness and one’s definition ofa human..