جايگاه مديريت منابع انساني در تجاريسازي نتايج تحقيقات در دانشگاهها
الموضوعات :طهمورث حسنقلی پور 1 , سید مهدی شریفی 2
1 -
2 -
الکلمات المفتاحية: تجاريسازي نتايج تحقيق, مديريت منابع انساني, توسعه نوآوري, تيم توسعه تحقيق در دانشگاه,
ملخص المقالة :
يكي از سياستهاي جدي دولت در غالب برنامههاي توسعه موضوع خودگرداني دانشگاهها از محل فروش تحقيقات به مراكز صنعتي و نوآوري است. در مقاله تهيه شده با هدف جلب توجه به اهميت تجاريسازي نتايج تحقيق، ابتدا مراحل تجاريسازي درون دانشگاه مورد بررسي قرار گرفته است و سپس جايگاه كليدي مديريت منابع انساني در اثربخشي فرايند تجاريسازي با مرور بر ادبيات رايج در اين حوزه تبيين شده است