استخراج راهبردها و الزامات نوآوری برای شرکت های مخابراتی: مطالعه موردی شرکت ارتباطات زیرساخت
الموضوعات : فناوری اطلاعات و ارتباطاتعلیرضا اسماعیلی 1 , علیرضا اصغریان 2 , تکاوش بحرینی 3 , نسرین دسترنج 4 , مهشید غفارزادگان 5 , کلثوم عباسی شاهکوه 6 , ماندانا فرزانه 7 , حمیرا مقدمی 8
1 - شرکت ارتباطات زیرساخت
2 - شرکت ارتباطات زیرساخت
3 - شرکت ارتباطات زیرساخت
4 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
5 - مرکز تحقیقات مخابرات ایران
6 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
7 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
8 - پژوهشگر
الکلمات المفتاحية: نوآوري سازماني, راهبردهاي نوآوري, مدیریت نوآوري, الزامات نوآوري, شرکت ارتباطات زیرساخت,
ملخص المقالة :
هدف این مطالعه، شناسایي راهبردهاي نوآوري موثر براي یک شرکت دولتي و ماموریتمحور در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات است. ویژگیهاي شرکت مورد مطالعه عبارتند از: دولتيبودن، برخورداري از بازار انحصاري، اقدامات پراکنده در حوزه نوآوري، برخورداري از مدیران علاقهمند به نوآوري سازماني و داراي راهبرد و ساختار مشخص و بهروز. در این مقاله با مطالعه شرکتهاي بینالمللي مشابه، راهبردهاي دمرسوم نوآوري جمعآوري شد. سپس با استفاده از روش تجزیه و تحلیل تماتیک بر روي دادههاي حاصل از مصاحبههاي نیمه ساختاریافته در شرکت ارتباطات زیرساخت، قوتها و ضعفهاي مرتبط با موضوع نوآوري شرکت، شناسایي شدند. با مطابقت این دو دسته اطلاعات، تعدادي از راهبردهاي مناسب براي این شرکت پیشنهاد شده و ملاحظات اجرایيسازي آنها نیز بر اساس ویژگیهاي خاص این شرکت، بیان شده است. بر همین اساس پیشنهادهایي براي پژوهشهاي آتي این شرکت ارائه شده است تا با استفاده از آنها، روشهاي مناسب اجرا و پیادهسازي نوآوري سازماني را در شرایط مشابه شناسایي کند.