ارزشیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشکده های فنی دانشگاه تهران براساس مدل هدپرف
الموضوعات : Special
محمد اصلاحی
1
,
حسن محجوب
2
,
رضا اصلاحی
3
1 - دانشجوی دکتری اقتصاد آموزش عالی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2 - دانشیار مدیریت اموزش عالی، دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری، تهران، ایران
3 - کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی, مدل هدپرف, دانشجویان تحصیلات تکمیلی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر، باهدف بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی براساس مدل هدپرف صورت گرفته است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 99 - 1398 میباشد، که بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود 3527 نفر اعلام شده است؛ که با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 346 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شد. روش نمونهگیری در این پژوهش، روش نمونهگیری طبقهای متناسب با حجم میباشد. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته کیفیت خدمات آموزشی که براساس مدل هدپرف ساخته شده، استفاده شده است. جهت تعیین روایی پرسشنامه، از روایی محتوایی و سازه استفاده شد. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ «79/0»، ارزیابی شد. یافته ها نشان داد می توان به ترتیب جنبههای تحصیلی، جنبههای غیرتحصیلی، قابلیت اطمینان و همدلی بیشترین تا کمترین اهمیت در میان مولفه های کیفیت خدمات آموزشی اولویت بندی کرد