بررسی میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر اثربخشی یادگیری الکترونیکی و آمیخته در آموزش سازمانی
الموضوعات :
1 - دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
الکلمات المفتاحية: آموزش سازمانی , یادگیری الکترونیکی , اثربخشی آموزشی ,
ملخص المقالة :
سازمانها و موسسات در دنیای کنونی نیازمند مدیران و پرسنل تحصیل کرده و ماهری هستند که ضمن برخورداری از دانش بروز، قدرت تصمیم گیری داشته و بتوانند با تکیه بر توانایی در اندیشه و عمل و برقراری ارتباط با دیگران، تصمیمات خود را اجرایی نموده و همگام با انجام بهینه امور از طریق تصمیمات تخصصی و بروز، فرایند جانشین پروری برای نسل آتی را نیز در دستور کار قرار دهند که این موضوع با توجه به شرایط زندگی خصوصی و کاری امروزی دیگر در کلاس های فیزیکی صرف و یا کارآموزی تطویل المدت میسر نخواهد شد؛ بعبارتی می توان گفت روشهای آموزشی سنتی دیگر به تنهایی ، پاسخگوی جهان متغیر و متحول امروز نیست و ضرورت دارد فضای یادگیری الکترونیکی در سازمان ها نهادینه گردد. این پژوهش به دنبال بررسی میزان اثربخشی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانهاست که با استفاده از روش کمی و رویکرد زمینه یابی (پیمایشی) انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه بوده و بمنظور گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ها در بین پرسنل استان تهران بانک ملت توزیع و اطلاعات گردآوری شده در قالب نرم افزار SPSS تحلیل گردید. نتایج پژوهش حاضر، بیانگر آنست که عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی و آمیخته آموزش غیررسمی سازمانها که شامل 5 بخش مدیریت آموزشی ، محتوای آموزشی ،شرایط مدرسان ، شرایط فراگیران و روشهای آموزشی می باشند ، مورد تایید پاسخگویان بوده و پاسخ ها نشانگر اینست که انجام آنها به نحو مطلوب ، تاثیر بسزایی در اثربخشی آموزش سازمانی خواهد داشت.