ارائه مدل برندسازی مشترک در صنعت بانکداری مدرن با رویکرد نظریه داده بنیاد
محورهای موضوعی :
معصومه غفاری
1
,
علیرضا روستا
2
,
فرزاد آسایش
3
,
نادر غریب نواز
4
1 - دانشجوي دکتري مديريت بازرگاني، گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
2 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
3 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
4 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
کلید واژه: برندسازی مشترک, بانکداری, تئوری داده بنیاد,
چکیده مقاله :
هدف: هدف نهایی پژوهش، ارائه مدلی برای برندسازی مشترک با توجه به ساختار بانکداری کشورمان است تا از این راه بتواند نیازهای رو به رشد در زمینه بانکداری را پوشش دهد. در این پژوهش، برای دستیابی به مدل برندسازی مشترک از روش کیفی تئوری داده بنیاد استفادهشده است که مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات در این روش، انجام مصاحبه¬های نیمه ساختاریافته با افراد آگاه و متخصصان در حیطه موضوعی موردنظر است. نمونه¬گیری مورد استفاده در این مقاله، نمونهگیری نظری بوده است. یافتهها: پس از انجام مصاحبه¬ها و جمعآوری اطلاعات، کدهای بهدستآمده در بخش¬های مختلف، تجزیهوتحلیل شده و پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این مقاله بهدستآمده است. مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علّی، شرایط مداخله¬گر، راهبردها و در نهایت، پیامدها و نتایج حاصل از برندسازی مشترک تشکیلشده است. هرکدام از این شرایط و عوامل تشکیلدهنده مدل دارای متغیرها و مقوله¬هایی هستند که توجه به آنها تحقق هدف نهایی برندسازی مشترک را موجب می¬شود.
Objective: The final goal of the research is to provide a model for co- branding according to the modern banking structure of our country so that it can cover the growing needs in the field of banking. Methodology: In this research, to achieve the co- branding model, the qualitative method of foundation data theory has been used, and the main basis for collecting information in this method is to conduct semi-structured interviews with knowledgeable people and experts in the sampling used in this article was theoretical sampling. After conducting interviews and collecting information, the codes obtained in different sections were analyzed and after three steps of open, central and selective coding, the final model was obtained by the researchers of this article Conclusion: The final model consists of the sum of the central category, causal conditions, intervening conditions, strategies and finally, the consequences and results of co- branding. Each of these conditions and factors that make up the model have variables and categories that pay attention to them to achieve the final goal of co- branding. Originality: Tis article is taken from thesis of Phd.Masoumeh Ghaffari charati