پیامدهای نوآوری سازمانی در صنعت بانکداری (نمونه مطالعه: شعب بانک سپه در استان آذربایجان شرقی)
الموضوعات : اقتصادی
علی جبرائیلی جوبند
1
,
یعقوب علوی متین
2
,
مرتضی هنرمند عظیمی
3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی (گرایش مدیریت سیستم ها)، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول).
3 - گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
الکلمات المفتاحية: نوآوری سازمانی, بهره وری سازمانی, پایداری سازمانی, عملکرد سازمانی, تعلق شغلی.,
ملخص المقالة :
زمینه و هدف: نوآوری در یک سازمان برای دستیابی به موفقیت عملیاتی حیاتی است که به طور قابل توجهی بر موفقیت و عملکرد یک سازمان تأثیر می گذارد. از این رو، پژوهش حاضر با درک اهمیت نوآوری سازمانی به دنبال شناسایی پیامدهای نوآوری سازمانی در صنعت بانکداری در شعب بانک سپه در استان آذربایجان شرقی است. روش تحقیق: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه پژوهش-های پیشین می باشد. برای گردآوری داده¬ها از پایگاه¬ داده های داخلی و خارجی جستجو شد که شامل 156 مقاله بود. در این راستا کلید واژه¬های مرتبط با هدف پژوهش مورد جستجو قرار گرفت و با هدف نمونه گیری هدفمند تعداد 91 مقاله مرتبط¬ترین پژوهش¬ها به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. یافتهها و نتیجه¬گیری: یافته¬های پژوهش نشان داد که پیامدهای نوآوری سازمانی شامل شامل 54 مضمون پایه، 8 مضمون سازمان دهنده و 4 مضمون فراگیر است. نتایج پژوهش نشان داد که پیامدهای نوآوری سازمانی دارای چهار مضمون فراگیر بهرهوری سازمانی (کارایی اثربخشی)؛ پایداری سازمانی (پاسخگویی به محیط، ارزش آفرینی)؛ بهبود عملکرد سازمان (هدفمندی سازمان، رشد و بالندگی سازمانی)؛ تعلق شغلی کارکنان (رضایت شغلی، بهبود حرفهای کارکنان) است.