توانمندسازی کارکنان بازاریابی و فروش خدمات بانک کشاورزی در عصر دیجیتال
الموضوعات : اقتصادی
شیلان عبداله پور
1
,
سلیمان ایرانزاده
2
,
هوشنگ تقی زاده
3
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
3 - استاد گروه مديريت، واحد تبريز، دانشگاه آزاد اسلامي، تبريز، ايران
الکلمات المفتاحية: توانمند سازی کارکنان, بازاریابی خدمات, بانک کشاورزی.,
ملخص المقالة :
در عصر حاضر با پیشرفت فناوری، سازمانها با محیط رقابتی و پو یاتری روبه رو هستند.که مستلزم توانمند سازی کارکنان به عنوان پیش نیاز موفقیت و مهارتی حیاتی می باشد. که همه کارکنان باید از ان برخوردار باشند. و با مهارت های مناسب با عصر دیجیتال افراد می توانند فرصت های شغلی افزایش دهند و مزیت رقابتی کسب کنند. یکی از دغدغه های بانک کشاورزی توانمندسازی کارکنان و چگونگی تجهیز آنها با مهارت، دانش و توانایی های متناسب با عصر دیجیتال می باشد. مهارتهای دیجیتال پیش نیاز موفقیت در محیط کار مدرن شده است. توانایی استفاده موثر از فن اوری های دیجیتال به یک مهارت حیاتی تبدیل شده است که همه کارکنان باید از ان برخوردارباشند. بنابرین هدف پژوهش حاضر، توانمندسازی کارکنان بازاریابی و فروش خدمات بانک کشاورزی درعصر دیجیتال می باشد، پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر رویکرد تحقیقات پیمایشی – توصیفی است و از مطالعات کتابخانه ای جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک کشاورزی آذربایجان غربی می باشد. آزمودن فرضیه های تدوین شده با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار پی ال اس انجام یافته است. نتایج نشان میدهد که توانمندسازی کارکنان میتواند منجر به افزایش انگیزه، بهبود کیفیت خدمات و در نهایت افزایش وفاداری مشتریان شود. در نهایت فرضیه های پژوهش (توانمندی مالی، توانمندی فردی، توانمندی بازاریابی، توانمندی فنی،توانمندی کارآفرینانه) مورد تایید قرار گرفتند.