بررسي تاثير جنسيت نام تجاري بر تبليغات كلامي آنلاين در شبكه مجازي اينستاگرام
الموضوعات : بررسی وضعیت مطلوب رشد فناوری در کشور و چگونگی رسیدن به آنحسين نوروزي 1 , امیرحسین خداکرمی 2
1 - استاديار گروه مديريت بازرگاني، دانشكده مديريت، دانشگاه خوارزمي، تهران، ايران.
2 - كارشناس ارشد مديريت بازرگاني، دانشكده مديريت، دانشگاه خوارزمي،تهران، ايران.
الکلمات المفتاحية: جنسیت نام تجاري, عشق به نام تجاري, وفاداری به نام تجاري, تبليغات كلامي آنلاين, اينستاگرام, نوين چرم,
ملخص المقالة :
تحولات پر سرعت ابزارهاي تبليغاتي به خصوص در حوزه فناوري هاي ارتباطي باعث شكل گرفتن انقلابات در نحوه و نوع تبليغات شده است و شبكه هاي مجازي به عنوان يكي از تازه ترين و محبوب ترين اين ابزارها توجه كسب و كار ها و شركت هاي فراواني را به خود معطوف داشته است. به دليل شرايط ويژه كشور ايران و مشكلاتي نظير تحريم ها و عدم دسترسي به شبكه هاي مجازي نظير فيسبوك، اينستاگرام به بستر محبوبي براي برنامه هاي بازاريابي كسب و كار هاي مختلف تبديل شده است. پژوهش حاضر به دنبال بررسي تاثير جنسيت نام تجاري و دو بعد آن ويژگي هاي مردانه و زنانه بر عشق به نام تجاري، وفاداري به نام تجاري و تاثير اين دو به عنوان محركي بر تبليغات كلامي آنلاين مي باشد. اين پژوهش از نظر هدف كاربردي و از لحاظ ماهيت توصيفي مي باشد. جامعه آماري اين پژوهش مشتريان و كاربران صفحه اينستاگرام محصولات نام تجاري "نوين چرم" مي باشد. اين پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس انجام شد و 250 نمونه جمعآوری شدند. تجزیه و تحلیلها با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام شد. و فرضيات با استفاده از SPSS و SmartPLS مورد بررسي قرار گرفتند. بر اساس نتایج این پژوهش، جنسیت نام تجاري و دو بعد آن ویژگیهای مردانه و زنانه جنسیت نام تجاري بر عشق به نام تجاري و وفاداري به نام تجاري تأثیر مثبت و معنادار دارد و تاثير مثبت و معنادار عشق و وفاداري به نام تجاري بر تبليغات كلامي آنلاين تاييد گشت.