بررسی تأثیرات متقابل میان هوشتجاری، رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران
الموضوعات : توسعه مدلهای کسب و کار در بنگاههای کوچک و متوسط
1 - سازمان مدیریت صنعتی
2 - دانشگاه علامه طباطبایی
الکلمات المفتاحية: هوش تجاری رضایت مشتریان وفاداری مشتریان ارزش ویژه برند صنعت بهداشتی و سلولزی,
ملخص المقالة :
امروزه سازمانها در محیطی مشغول به فعالیت هستند که اصلیترین جزء آن فضای عدم اطمینان به سبب شکلگیری رقابت و فضای رقابتی در بازار است و هوشمندی در کسب و کار میتواند موجب ایجاد رضایت در مشتریان و وفادارسازی انها به سازمان گردد که در نهایت این امر به رشد سودآوری و بهبود ارزش ویژه برند سازمان کمک مینماید. از این رو و با توجه به اهمیت این مسأله، هدف از این مطالعه بررسی ارتباط متغیرهای هوش تجاری، رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران است. این تحقیق با استفاده از نظرات 10 نفر از خبرگان صنعت و روش DEMATEL به بررسی روابط میان متغیرهای تحقیق میپردازد. نتایج حاصل از تحقیق بیانگر وجود روابط سیستمی و شبکهای میان متغیرهای تحقیق میباشد. همچنین نتایج تحقیق بیانگر آن است که رابطه میان هوش تجاری و متغیرهای رضایت و ارزش ویژه برند رابطهای دوسویه است و بر مبنای نتایج حاصل، وفاداری، هوش تجاری و ارزش ویژه برند متأثر از رضایت مشتریان خواهد بود.